bazen bazı şeyler yolunda gitmez sanki..?

gün olur mutluyumdur ben, neye baksam, nereye baksam tam da olması gerektiği gibidir.  sevdiklerim, sevmediklerim, evim, işim, gözüm, gönlüm, herşey yolundadır. sessiz sakinimdir hem evde, hem işte.  ne güzel bir eşe, çocuğa, ne güzel bir işe sahibim derim. derim ama sık değil, ne zaman aklıma gelirse o zaman. zannederim ki bu olanlar olağandır, zannederim ki zaten hep böyle oluyordur, hep böyle olması gerekiyordur.

sonra bir gün olur.. birkaç gün belki de. olur olmaması gerekenler. bir bakarım ki evde eşimle, işte işimle ilgili problemler peşimi bırakmaz. hayırdır derim, neler oluyor böyle? herşey yolunda giderken neler geliyor şimdi başıma? ve başlarım hata aramaya, belki en çok kendimde ama bir o kadar da başkalarında.. off derim.. poff derim.. içim daralır, sıkılır, bunalır..

yine böyle daraldığım bir gün de düşünüyorum. öyle ya Yaradan düşünmem için vermiştir beynimi. kullanıyorum ben de, bakıp görüyorum ki aslında hiçbirşey göründüğü gibi olmayabilir.. farkettim ki herşeyin yolunda olduğu günler belki de işler yanlış yoldadır? çünkü neyin benim için şer neyinse hayır olduğunu ben bilemiyorum. bunu bilmek Yaradana has bir özellik. yani bu durumda belki de şu an içinde bulunduğum eskisinden iyidir:) ne güzel bir düşünce:) ama tabii doğruluğu tartışılır..

işin bir de şu yüzü olabilir. hani dedim ya ben herşey yolunda olduğunda bunu sıradan görüyorum. yani şükrü eksik bırakıyorum. hele bir de işler yolundan çıktığında oflayıp puflayınca.. düpedüz nankörlük. nankörlüğün sonucu elbette bereketsizliktir. hem de yaşamın her noktasında. yani belki de bir bereketsizlik dönemindeyim şu an, kimbilir?

bir olabilirlik daha var ki; işlerimi yaratan benden biraz emek istiyor olabilir? yani yolunda gitmesi için birşeylerin, benim de biraz emek sarfetmem gerekmesi mantık dışı değil. belki de öyle programlanmıştır ki herşey, ben birazcık çaba göstersem yeniden güzel oluvericektir. ”bismillah” çekip, azmedip, ümitsizliğe düşmeden başlarsa insan başladığına,  başlananın sonu hep güzel olur, buna adım gibi eminim.

düşündüm ve karar verdim; yaşadığım olumsuzlukluklara oflayıp puflamak yok biiirrrr! şimdi hamdetmeyi, iyi günler geri geldimi de şükretmeyi ihmal etmek yok ikiiiiiii! ve şimdi, hemen şimdi ”Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla” başlıyorum çalışmaya -işe iş arkadaşıma gülümseyerek başlıyorum- ve inanıyorum ki beni Benden İyi bir Bilen var, ve o beni benden daha iyi düşünüyor üüüçççç!

2 thoughts on “bazen bazı şeyler yolunda gitmez sanki..?

  1. bir kullanma klavuzu, ne bileyim bir “troubleshooting” bolumu, olsa… forum gibi bir yer olsa da “hayatınızın şu evresinde şunu şunu yaşıyorsanız, şu sebeptendir. derhal bunu bunu yaparak level atlayın” deseler…
    super olurdu.
    ama irademizi ne yönde kullanmamız gerektiğini bilmiyoruz, bocalıyoruz ve tereddüt ediyoruz ve arıyoruz..
    ve her an her saniye, bir karar gerektiriyor.
    yirmi yıl önce yaptığımız bir seçim bizi tam bu noktaya getirdi.
    tam şu anda yapacağın sana göre önemsiz bir seçim (kırmızı yerine beyaz toka takmak, sokağın şu kaldırımı yerine bu kaldırımından yürümek) önündeki elli yılı etkileyecek belki de.. ve sen ilahi kudretin muradini bilmediğin ama onu razı etmek çabasında olduğun için tereddütlerde kalacak ve bunalacaksın.
    harika bir duygudur.
    Seni senden daha iyi bilen, sadece sana özel bir yazgı hazırladı. ne yaparsan yap, ya da yapma, bunu biliyor. Görevin, evet, onun adıyla ve “onun rızasını kazanmak” niyetiyle başlamak/yaşamak.
    gerisi gelecek. her şey çok güzel olacak.

    kafanı karıştırayım mı? paralel evren teorisi.
    Olasılıksız’ı oku :))

    selamlar

    • kafamın karışmasını, sonra o karışıklık içerisinden düzlüğe çıkmayı severim ben:) bu nedenle ”olasılıksız” kitapyurdu alışveriş sepetime eklendi bile. teşekkürler…

ne düşündün?

