kaza yaptık, şükrettik…

annebabacocuk-767298arabamız yok, kaza yaptık ve yaya kaldık. masraf ağır, kazanın korkusu ağır. ama iyi oldu. bunu böyle derken yanlış birşey ifade etmekten korkuyorum ama böyle. kaza yaptığımız iyi oldu -(Rabbim bir daha yaşatmasın!)-

zira göremediklerimi görmeye başladığımı farkettim. mesela hayatın ”emin olunacak bir servet olmadığını” farkettim. hani hep denir ya yarına çıkacağımız belli değil diye. yarına değil bir saat sonrasına hatta 1 dakika sonrasında yaşıyor ya da yaşamıyor olacağımız muamma. zira 15-20 saniye gibi bir sürede gerçekleşti herşey. daldık ve çarptık…

iyi oldu diyorum çünkü bu sayede çocuğu hasta olduğunda, elinin altında araba olmayan, buz gibi havada ateşli evladını gece yarısı otobüsle hastaneye götürürken asıl anneliği, annelik korkusunu yaşadım, ve böyle anneler-böyle evlatlar olabildiğini hatırladım, deneyimledim, anladım. ve o insanlara ”belki de ilk kez” dua ettim.

iyi oldu diyorum çünkü otobüsle yolculuk yaparken evladı özürlü-tekerlekli sandalyeye mahkum anneler gördüm. onların fedakarlıkları yanında kendi anneliğimin ne derece basit, kolay olduğunu farkedebilme fırsatına  eriştim. off dediğim herbir zaman için tövbe, ve Rabbimin aileme lutfettiği sağlık nimeti için binlerce şükrettim.

iyi oldu diyorum çünkü araba kullanmadığımız sürede ailece -anne baba yanlarda, çocuk ortada- versiyonunda elele uzun süre yürümenin ne derece keyifli olduğunun farkına vardım. araba ile olmanın ne derece hızlı, umarsız, farkındalığı az, yürümenin ise nasıl sakin, huzur verici, yaratılana (ağaçlara, çiçeklere, hayvanlara, insanlara vs.) karşı tefekküre sevkedici bir eylem olduğunu yıllar sonra yeniden farkettim.

demem o ki; sağlık için, huzur için, tefekkür için ve en önemlisi biraz daha yavaş olup hayatın ve başkalarının hayatlarının farkına varabilmek için daha az araç, daha fazla yürüyüş şart…

ne düşündün?

